donderdag 2 juli 2009

Zomerzweet II

Daar ben ik weer met soep uit een glaasje. Het blijft bij bijna dertig graden een fijn begin van je maaltijd. En het ziet er zo feestelijk uit. Dit keer heb ik een koolrabi gebruikt. Eerst heb ik die geschild en in mootjes gehakt. Daarna gefruit in olijfolie met een teentje knoflook en een theleepel majoraan. Halve liter melk en een tuinkruidenbouillonblokje erbij en laten pruttelen. Het resultaat even door de blender. En smullen maar. Ziet er sjiek uit met een blaadje oregano en een soepstengel als 'rietje' erin. Wel snel opdienen dan, anders gaat de soepstengel slap hangen.

Helaas is deze lekkere knol met zachte maar herkenbare, notige smaak maar in heel weinig supermarkten te krijgen. Bij mij om de hoek in de Dekamarkt wél, anders dan eerder bleek in mijn seizoensgroentencheck van deze maand. Ik moet die dus weer eens aan gaan passen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten