zondag 12 juli 2009

Close Cookboek

Ik ben begonnen met mijn Close Cookboek. Dat handige hulpmiddel voor moderne mannen en vrouwen die in de keuken behalve met hun gezondheid ook rekening willen houden met het milieu. Eigenlijk is het gewoon een reorganisatie van mijn recepten. Mijn oude ordening was: voor, hoofd, bij en na. En dan de hoofdgerechten op vis, vlees en vogel. Vega kwam er sowieso bekaaid vanaf met een plekje tussen de bijgerechten.

Seizoenskookboek
Wat ik nu heb, is wat ik al jaren zoek: een seizoenskookboek. Ik heb een systeem met tabbladen waarin de hoofdcategorieën de seizoenen zijn en ik de recepten op de belangrijkste groente orden en daarna pas op vlees, vogel, vega en vis. Dat is geen raketwetenschap. Oma kan het ook. Gelukkig maar, als ik Michael Pollan mag geloven, die juist adveert om je in de keuken te houden bij alles wat oud en vertrouwd is. Wat ik wel ingenieus vind, is dat bij ieder seizoen, natuurlijk, ook de maandelijks herhaalde seizoensgroentecheck niet ontbreekt. Hiermee kun je dus je maaltijd plannen en controleren naar welke winkel je daarvoor moet. Handig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten