woensdag 15 juli 2009

Het lekkerste wat ik ooit gekookt heb

Huiselijk geluk in de kleine uurtjes. Als revanche voor het naandrama van gisteren bakte ik vandaag mijn eerste boerenwitbrood, wederom een recept van Rosemary Rowson van het boek Country Bread. Begon al na een paar minuten goddelijk te ruiken. Had een interview uit te werken dus vertrok naar het terras van Meneer Jansen. Een half artikel, twee De Koninck en twee sigaren later kwam ik rond middernacht thuis en trof mijn vriendin achter internet aan. Samen proefden we de kapjes van het afgekoelde witbrood, de rest gesneden om in te vriezen. Echt het lekkerste dat ik ooit gekookt heb. Stel je het beste verse brood dat je ooit at voor dat je niet zelf bakte. Geef het een cijfer. Tel er drie punten bij op. Je wilt nooit meer wat anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten