woensdag 5 augustus 2009

Pasta Tevredenheid

Jep, mijn eerste eigen tomatensaus gemaakt door de tomaten even in kokend water te doen, te ontschillen en de rest eerst door een robuste en daarna door een fijne zeef te persen met een pollepel. Het resultaat: een heerlijke, zachte tomatensaus. Dat is dan wel te danken aan het soort tomaten. Ik gebruikte Aromio. Eerder maakte ik een tomatensaus met grote trostomaten maar die waren van binnen nog erg hard; het vlees zelfs bijna wit. Bah. Ik verfijnende de saus met gesmolten mozarella, geraspte parmezaanse kaas, een babyteentje knoflook en verse basilicum. Pasta Tevredenheid dus. Genieten van bijna niets.

Apparaat gezocht
Nou ja, tot je de afwas ziet. "Het was heel lekker hoor", zegt mijn vriendin die niet gekookt heeft en dus moet afwassen. "Maar wel een hoop troep voor zo'n lullig beetje saus." Die beraadt zich nu dus op een apparaat voor mijn zelfgemaakte sauzen. Mijn oma had er een, volgens mijn vader, die tegenspreekt dat zij haar fameuze omasoep met een pakje maakte. Hij is ook al op onderzoek uit, mijn vader. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten