woensdag 26 augustus 2009

Drentse Dragonkip

Eindeloos plezier heb ik van mijn nieuwe kookboek. Dit keer kookte ik voor mijn broer en zijn vriendin een Drentse kip met dragon, Vlaams witbrood, puree en prei. Het is me tot nu toe nog nauwelijks 'closer' gelukt. Al doende kwam ik erachter dat scharrelvlees mogelijk nog beter is dan biologisch. Biologisch vlees komt uit heel Europa, maar volgens mijn slager Filippo in de Jan Vossensteeg komt scharrelvlees bijna altijd uit Nederland en Duitsland, domweg omdat in andere landen deze productiemethode nauwelijks succesvol is. Hoe dan ook weet hij meestal vrij precies waar zijn vlees heeft gescharreld. Interessant. Maar los daarvan ook lekker. De prei met citroen, thijm en honing maakte ik al eerder. Puree hoef ik niet uit te leggen. Brood was voor de sier en omdat mijn dochter geen puree lust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten