vrijdag 6 november 2009

Maar goed, we moeten dus aan de pubfood

Eén ding ben ik me wel gaan realiseren: die man die zei dat je moet koken zoals oma kookte, heeft gelijk. Regionale keukens hebben alles te maken met wat nature in jouw regio groeit. Dus is het een stuk makkelijker om met lokale ingrediënten te koken als je een keuken uit de buurt uitzoekt. De Britse bijvoorbeeld. Slechte reputatie, ik weet het. Maar gelukkig wel met sterrenkoks. De nog te vertalen Gordon Ramsey's Great Britisch Pubfood staat op mijn verlanglijstje. Maar ik moet zeggen dat de eerste berichten nog niet helemaal geruststellen. We zullen zien. Ik maakte deze pie uit het oeuvre van die andere ster, gelezen in zijn Ministry of food. Het basisrecept, waar nog veel meer mee kan. Er zit wel marmite in en worcestersauce maar dat komt uit een buurland en is lang houdbaar. Voor de rest erg close. En het goede nieuws: volgens de nieuwe Vleeswijzer is rundergehakt én diervriendelijk én milieuvriendelijk. Dus daar zitten we ook lekker mee. (Ik heb nog mijn twijfels over de redenering van vleeswijzer.nl maar daarover later meer.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten