zaterdag 14 november 2009

Zalm in pak

Een van onze favorieten: zalm in pak. Is het hele jaar door wel te maken, mits er duurzame zalm voorhanden is (zie viswijzer). Ik heb het gerecht licht aangepast. Het kan zonder bosui, die zo langzamerhand niet meer close te krijgen is. En ik vervang de cheddar met een paar lekkere plakken oude Koggelander. Klinkt misschien niet lekker, zalm met kaas, maar de kaas is subtiel aanwezig en gaat juist goed samen met de vette zoutigheid van de zalm. De salade maak je natuurlijk seizoensgericht. Tomaten horen daar inderdaad, bedankt kritische lezer, op dit moment niet bij, maar ik ben niet de enige die boodschappen doet en ze moeten wel op. Veldsla is tot en met november prima uit Nederland verkrijgbaar en met een zelfgemaakte yoghurt-bieslookdressing niet te versmaden. Erg makkelijk ook, ontdekte ik op internet. Ik heb biologische volle yoghurt gebruikt, dat is al een saus op zich. Daar verse bieslook uit eigen tuin en peterselie van eigen vensterbank doorheen. Scheutje citroensap, theelepel mosterd. Kloppen. Tien minuutjes laten staan. Lekker snel ook trouwens, het geheel staat in een half uur op tafel en dan kun je nog in de tussentijd je weblog bijwerken ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten