zondag 15 november 2009

Er is iets met eieren aan de hand

Er is iets aan de hand met eieren. Het is me de afgelopen twee maanden al een paar keer gebeurd dat het hele schap biologische eieren leeg was terwijl de rest er in overvloed naast lag te scharrelen en te industrieën. Nou ben ik met vrije uitloop ook wel tevreden, maar ik vond het toch gek. Kookvriend Peter kwam vorige week thuis met een doosje eieren van bd-super Zaailing dat wel biologisch was, maar niet uit Nederland kwam. Is er dus echt sprake van een eierencrisis of is de markt uit balans? Peter is boos, want de bewuste eieren zitten in een pak dat is omwikkeld met een papier dat een Zeeuwse boerderij vol gelukkige dieren en agrariërs liet zien. Een wikkel dat er bovendien niet af kon, want normaal controleert hij de eieren. Ik ook altijd trouwens. Italiaanse eieren verkopen in een overduidelijk Nederlandse herkomst suggererend wikkel. Het is een schandaal. Peter heeft de verkopers er nog niet mee geconfronteerd, maar we zijn benieuwd naar het antwoord van de Zaailing. Alhoewel dat dan wel weer zal zijn dat er geen alternatief was, en dat de Zaailing heus wel weet wat goed voor ons is. Doen ze met hun verlepte groenten zonder herkomstkaartje ook. Ik vond trouwens bij de Spar ook Italiaanse eiren (IT, groene inkt) in een biodoosje. Opletten geblazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten