vrijdag 6 november 2009

Korianderdrama

Kijk, je moet als Close Cook natuurlijk geen Aziatisch willen koken, maar je wilt ook wel eens wat anders. Ik zag een mooie, eenvoudig ogende kerriesoep met gebrande kokos in de Delicious. En ik wilde wel eens wat met de koriander uit eigen tuin. Vriendin bezorgd, want we kregen vrienden met twee kinderen te eten dus dat werd druk. Ik had erover nagedacht, ik vond het al heel verstandig dat ik de naan niet zelf ging bakken. Naan uit een pakje dus. Geen zorgen, papa gaat even eenpanssoep maken! Kwartiertje werk. Nou dat kwartiertje ging op aan snijden. Daar begon het al mee. Baby's beginnen te mekkeren, peuter en kleuter worden onrustig. Spelen Lang Zal Ze Leven BOEM! door van de IKEA-banaan te springen met veel lawaai. Rustig allemaal, papa is een simpele eenpanssoep aan het maken. Hè, eindelijk, het kookt. Goh wat ruikt die kerrie raar. Nu ja, het was de vorige keer ook goede kerrie, van de Wereldwinkel. Hmm... was dat zakje toch niet goed gesloten? Getver! Vriendin komt zonder te zeggen ik zei het toch, dat moet gezegd worden, helpen. Halve pot gewone kerrie helpt niet. Zal ik maar naar de supermarkt gaan? Vernedering. Kerriesoep uit een pakje. Maar wel lekker, met een gekookt ei, koriander uit eigen tuin, en zelfgebrande kokos. Voortaan eet ik kool.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten