maandag 9 november 2009

Kas met een staartje

Nou het laatste woord is er nog niet over gezegd. Ik raakte in gesprek met Sebastiaan van boerderij de Kievit in Katwijk, bekend van de groentepakketten. Het is niet netjes om uit mail te citeren dus dat doe ik niet, maar hij meende als tuinbouwkundige wel wat gaten te kunnen schieten in het onderzoek van www.milieucentraal.nl. Fijn, want anders blijf ik met dat tomatendrama zitten. Ik ga zodra ik tijd heb eens wat onderzoek doen naar de precieze herkomst van de gegevens. Hoe dan ook waren we het er over eens dat het op zijn minst verrassend was dat in de berekeningen van de Groente- en Fruitkalender de verwarmde kas zo zwaar en het transport zo licht aangerekend wordt. Dat is in alles wat ik er eerder over gelezen heb wel anders. Het is niet goed een kas de hele winter verwarmen, maar is het nu slechter of minder slecht dan tomaten met een vrachtwagen de Pyreneeën over?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten