donderdag 29 oktober 2009

Close Crisis: voortaan eet ik kool


De Club van Rome heeft mij weinig goeds gebracht. Ik ben in een Close Crisis. Ik heb er, werkelijk waar, vannacht slecht van geslapen. Ik bewaarde afgelopen weekeinde een enorme groente- en fruitkalender uit de Volkskrant, gebaseerd op die handige kalender van Milieu Centraal die ik natuurlijk al veel eerder had moeten bekijken. Maar ja. Eigenwijs. Geen tijd. Weet het beter. Dus ik dacht gisteravond voor het slapen gaan: even kijken hoe goed ik het doe. Nou, helemaal niet. Althans, niet op het terrein van tomaat, komkommer, paprica en aubergine. Daarmee heb ik van de zomer mijn favoriete recepten gemaakt, keurig uit Holland, o wat knorde mijn geweten tevreden! Wat denk je? Klimaatcategorie C. Wat denk je? Ik moet die dingen uit de volle grond van Spanje gaan eten. Albert Heijn, door mij nogal eens door het slijk gehaald, heeft op komkommergebied gewoon gelijk. Ik Kan Het Niet Verkroppen! Maar, ik moet door. Nieuw beleid. Onderzoek. Want... zo makkelijk geef ik me niet gewonnen. Goed. Minder CO2-belasting dus als ik ze uit Spanje laat komen. We gaan van een C-komkommer uit het Westland naar een B-komkommer uit het Zuiden. Maar hoe zit het met water? Van aardbeien is bekend dat ze er in Spanje nogal behoorlijk wat water voor moeten laten aanrukken. En gif? Ook op dat terrein hebben de Spanjaarden (nog) geen beste reputatie. Met name paprica's uit Spanje eten is mij in diezelfde Volkskrant afgeraden. Gif hoopt zich op onder de huid en was je niet af. O, o, o. Voortaan eet ik kool. Het spijt me mensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten