zondag 21 maart 2010

Wat te doen bij aversie tegen kool?

Ik ben in gesprek geraakt met Milieucentraal over de vraag of diepvriesgroenten in de winter een optie zijn, als je echt recht in de leer bent. Ik kreeg een erg ingewikkeld antwoord waarin ik CO2-uitstoot per megajoule diepvriesgroente niet goed kan vergelijken met de CO2-uitstoot per kilo ingevlogen groente. Maar volgens Milieucentraal is de productie en het vervoer van diepvriesgroenten milieuvriendelijker dan het invliegen van vers. Het grote voordeel van diepvries is dat de producenten het op het allergoedkoopste moment invriezen en dat is in het seizoen. Maar ja, informatie over waar de erwtjes vandaan komen staat weer niet op de doos. Het blijft een lastige kwestie en ik heb ze maar weer wat vragen gestuurd. Ik wil hier graag vanaf wezen! Voorlopig maak ik me over diepvrieserwten- en spinazie nog maar even niet druk. Stik, ik bedenk me ineens dat ik niet gevraagd heeft wat beter is in de winter: diepvriesspinazie of kasspinazie of Spaanse spinazie? Zucht. En toch moet je ook eens wat anders dan wortelen en kool kunnen eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten