zaterdag 10 oktober 2009

Nazomerschnitzel

Met mijn laatste bessenplet maakte ik een heerlijke eenvoudige puree met een Overijsselse scharrelschnitzel van Filippo in de Jan Vossensteeg en erwten uit de diepvries. Hoe het zit met diepvries en Close Cooking ga ik deze winter uitzoeken als het dieptepunt van de verse seizoensgroenten bereikt is. Je zou zeggen dat diepvries de ideale oplossing is: in het juiste seizoen de beste erwten invriezen en bewaren voor later. Ik heb ook wel eens gehoord dat, eenmaal ingevroren, diepvries niet eens zo vreselijk slecht is voor het milieu. We zullen zien! Hoe dan ook kun je erwten nauwelijks anders krijgen, ik zag ze één keer prachtig, nog in de peul, in de Brandnetel. Maar die ekotypes vinden het weer niet moeite om de herkomst er bij te zetten. Ik blijf dat raar vinden. Ik vind foodmiles toch echt een belangrijker criterium dan de maanstand bij het saaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten