zondag 14 juni 2009

Nederpasta twee

Pasta maken, dat doe ik dus tegenwoordig zelf. Het vervelende is alleen, dat ik nog geen durum tarwe heb kunnen vinden die van Nederlandse bodem is. Volgens Delicious kun je Pasta Holanda kopen bij Molen de Hoop, maar bij nauwkeurige lezing blijkt het om in Oud-Zevenaar gemalen Italiaanse tarwe te gaan. 'Waar maak je je druk over', zegt een lid van de Denk Tenk achter Close Cooking (mijn vader): 'Tarwe komt met de boot.' Wordt vervolgd.

Overigens maakte ik ravioli, deels gevuld met biologisch gehakt met verse kruiden en deels een mengsel van spinazie en Hüttenkäse. Ricotta was op. Heb ik weer. Geheel overgoten met gesmolten boter, verse salie en parmezaanse kaas.

Verder: ideale zaterdag. 's Middags de pasta kneden, daarna de spierpijn eruit fietsen met dochter achterop naar het Joppe. Thuisgekomen vloekend en tierend ravioli knutselen. Dat moet je niet met een glas wijn en het raam naar de steeg open doen terwijl je vrouw de nieuwe dvd-speler probeert te installeren en roept 'Gut, schat, ik geloof dat je samen met de oude ook de nieuwe snoertjes naar de Weggeefwinkel hebt gebracht!'

Ook zelf pasta maken? Ik ben heel tevreden over deze handleiding. Basisinspiratie voor de vulling deed ik onder meer hier op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten