vrijdag 4 september 2009

Schnitzel met aardappeltjes en rode kool

Een fijne manier om van mijn bessenplet, de chutney van Duitse rode bessen die ik een maand geleden maakte, af te komen: een scharrelschnitzel erbij. Die paneert slager Filippo hoogst persoonlijk voor je en dan weet hij ook nog te vertellen dat het vlees voor het overlijden heeft gescharreld in Overijssel. Ik kom er gaandeweg achter dat scharrelvlees een betere bijdrage levert aan Close Cooking dan biologisch vlees, dat nogal eens van verder weg komt. Volgens Filippo is scharrelvlees vooral in Nederland en Duitsland een succes dus dat leidt automatisch tot vlees van redelijk dichtbij. De rode kool was nog een stressmomentje. Blijkt ruim een uur te moeten staan. En da's niet handig als het al over zessen is. Ik heb gekozen voor een roerbakvariant, weer eens van de Albert Heijn. De pommes primeur kwamen trouwens van de Dekamarkt, Holland Junior. Ik vond dat ze erg hard bleven maar misschien deed ik iets verkeerd. Gekookt en daarna opgediend met gesmolten boter en peterselie uit de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten