vrijdag 4 september 2009

Pasta van Gisteren met Flotte Lottesaus

Daar is hij dan, oma's passeerzeef in de moderne, roestvrijstalen uitvoering van Flotte Lotte. Ik heb er vorige week dan eindelijk een tomatensaus gemaakt met hele rijpe Hollandse trostomaten van de Aldi. De opbrengst van één treetje was wat mager en ik moet nog wat experimenteren met de grote gaten (die pitjes doorlaten) en de kleine gaten (die weer erg weinig van de prut, die juist zo lekker is, doorlaten. Maar: het gaat allemaal een stuk sneller dan tomaten koken, laten afkoelen, uit hun velletjes peuteren, zo veel mogelijk pitjes wegscheppen en de rest snijden of met een pollepel door een zeef dwingen, zoals ik de vorige keer deed. De smaak is heerlijk. Voor wat body voegde ik een eetlepel tomatenpuree uit blik toe en maakte ik een bolognese met knoflook, scharrelgehakt en oregano. Pamela noemde het Pasta van Gisteren, omdat het een beetje droog was geworden. Wat ik wel een mooie vondst vond maar toch geen aanbeveling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten