zondag 16 september 2012

Spaghetti Puttanesca

Vriend G. maakte deze eenvoudige spaghetti puttanesca zó heerlijk klaar vorige week dat ik hem het kookboek heb ontfutseld (De complete pastakeuken) en hem vandaag wéér heb gemaakt. Mik er in plaats van drie filets gewoon het hele blikje in, net als G. deed. Achter mijn rug. 'Heerlijk', zei ik, 'goed dat je naar me geluisterd hebt.' 'Nee hoor', zei hij. Good for him. Pittig, zout, vol, heet. Wat wil je nog meer. Ik zal het recept binnenkort maar eens scannen en dan kijken hoe lang het duurt tot hij zijn boek terugeist. Voor de Close Cooks: tomaten uit blik dus, behalve in hoogzomer. Blik is in het goede seizoen in blik gedaan, lang en ongekoeld houdbaar. Een lekkere potjes- en blikjesmaaltijd dus. En toch heb je het gevoel dat de nazomerzon op je bord explodeert. Daar houden we van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten