dinsdag 6 juli 2010

Polderpasta Postelein

Vanavond maake ik pasta postelein: polderpasta. Het leek me helemaal niet lekker, maar ja. Je moet het een keer geprobeerd hebben, hè? Vorig jaar berichtte ik dat deze hardcore Hollandse groente slecht verkrijgbaar was en Albert Heijn wel een bordje maar geen postelein had, maar dit keer maakt Albert Heijn er echt werk van. Mijn moeder maakte het altijd met roerei en aardappelpuree. Erg saai. Van voor haar Italiaanse periode. Kan overigens ook met raapsteeltjes zijn. Kan me niet voorstellen dat het anders smaakt. Grondig. Alsof je een bord aarde gaat eten. Mijn geliefde houdt er wel van. Mijn dochter kreeg het ook zowaar weg. Voor de liefhebber dus. En erg Hollands, dat wel.

Afstandistieken
Spaghetti: Zuid-Europa, traag
Postelein: Nederland
Zongedroogde tomaten in olie: Zuid-Europa, traag
Rauwe scharrelham: Nederland of Duitsland
Ui: Nederland
Knoflook: Spanje, traag
Olijfolie: Italië, traag
Oude boerenkaas: Nederland

Ziet er uit alsof de helft niet Nederlands is en wat stelt het dan nog voor!? Let op: de verse dingen, die in de koelkast en na kopen snel weg moeten, zijn Nederlands. En er kwam niets met het vliegtuig. Dáár draait het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten