zondag 5 juni 2011

Close dipje

Bah. Volgens de kalender kon ik met een gerust hart asperges gaan halen, komen ze uit Italië en liggen ze in een open koeling. Is het seizoen nu al weer voorbij? Hetzelfde verhaal voor sperziebonen. Goed, ze zijn op hun energievriendelijkst in augustus, maar ze mogen in juni ook wel (B). Komen ze uit Egypte. Waarom, oom Albert? Toen maar naar de Hoogvliet gegaan. Die hadden, natuurlijk, wel asperges uit Limburg. Hoera. Maar de sperziebonen komen uit Marokko. Verdikkie. Toen heb ik een ZONDE begaan. Ik heb haricots verts uit Kenia gekocht. HET SYMBOOL VAN ALLES WAT IK NIET MEER WIL. Ik thuis checken, bleken die Marokkaanse sperziebonen geen punt. Verdikkie. Nou ja. Het is met duurzame vis, niet met vlees. En haricots verts zijn veel lekkerder. En ik zal het noooooit meer doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten